του κινητήρα του αεροσκάφους ή τις αλλαγές στην πίεση του αέρα, συνήθως σε υψόμετρα αρκετά
μίλια πάνω από την επιφάνεια της Γης. Τα contrails αποτελούνται κυρίως από νερό,
με τη μορφή κρυστάλλων πάγου.
Ο συνδυασμός υδρατμών στα καυσαέρια του κινητήρα των αεροσκαφών και οι χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που υπάρχουν
σε μεγάλα υψόμετρα, επιτρέπουν τη διαμόρφωση των λευκών γραμμων. Οι ακαθαρσίες στα καυσαέρια του κινητήρα,
συμπεριλαμβανομένων
των ενώσεων θείου (0,05% κατά βάρος σε καύσιμο αεριωθουμένων), παρέχουν μερικά από
τα σωματίδια που μπορούν να χρησιμεύσουν ως βάσεις για την ανάπτυξη σταγονιδίων νερού στα καυσαέρια και,
όταν σχηματιστούν αυτά τα σταγονίδια νερού, μετατρέπονται σε σωματίδια πάγου. Ο σχηματισμός τους μπορεί επίσης
να προκληθεί από μεταβολές της πίεσης του αέρα στα πτερυγια ή στον αέρα σε ολόκληρη την επιφάνεια τους.
Τα contrails και άλλα σύννεφα που προκύπτουν άμεσα από την ανθρώπινη δραστηριότητα ονομάζονται ανθρωπογενή.
Ανάλογα με τη θερμοκρασία και την υγρασία στο υψόμετρο, σχηματίζονται και μπορεί να είναι ορατά μόνο για
μερικά δευτερόλεπτα ή λεπτά ή μπορεί να παραμείνουν για ώρες και να εξαπλωθούν σε αρκετά μίλια πλάτος!!!
Ενδεχομένως να μοιάζουν με φυσικά σύννεφα των cirrus ή altocumulus.
Τα 'επίμονα' contrail παρουσιάζουν ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για τους επιστήμονες επειδή αυξάνουν τη θολερότητα της ατμόσφαιρας.
Οι προκύπτουσες μορφές σύννεφων τυπικά περιγράφονται ως homomutatus, και μπορεί να μοιάζουν με cirrus, cirrocumulus,
ή cirrostratus, και μερικές φορές ονομάζονται cirrus aviaticus.

Τα επίμονα και εξαπλώμενα contrails υποσηρίζεται ότι έχουν επίδραση
στο παγκόσμιο κλίμα.!
Τα Ιχνοι Συμπήκνωσης, επηρεάζοντας το ισοζύγιο ακτινοβολίας της Γης, δρουν ως ένα ραδιενεργό αποτρεπτικό.
Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι παγιδεύουν την εξερχόμενη ακτινοβολία των μακρών κυμάτων που εκπέμπονται
από τη Γη και την ατμόσφαιρα (θετική εκπεμπόμενη ακτινοβολία) με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό, τι αντανακλά την εισερχόμενη
ηλιακή ακτινοβολία (αρνητική ραδιοσυχνότητα).
Η NASA πραγματοποίησε λεπτομερή έρευνα σχετικά με τις ατμοσφαιρικές
και κλιματολογικές επιπτώσεις των Ιχνων Συμπήκνωσης, συμπεριλαμβανομένων των επιδράσεων στο όζον, τον σχηματισμό κρυστάλλων
πάγου και τη σύνθεση των σωματιδίων, κατά τη διάρκεια του Έργου Ατμοσφαιρικών
Επιπτώσεων της Αεροπορίας (AEAP).
Οι παγκόσμιες δυνάμεις ακτινοβολίας υπολογίστηκαν
από τα δεδομένα ανασκόπησης, τα κλιματολογικά μοντέλα και τους κώδικες μεταφοράς ακτινοβολίας. Υπολογίζεται ότι το 2005
ανέρχεται σε 0,012 W / m² (Watt ανά τετραγωνικό μέτρο), με εύρος αβεβαιότητας μεταξύ 0,005 και 0,026 W / m²
και με χαμηλό επίπεδο επιστημονικής κατανόησης.
Επομένως, η συνολική καθαρή επίδραση των Contrails είναι θετική, δηλ. προκαλεί άνοδο θερμοκρασίας!

Ωστόσο, η επίδραση ποικίλλει καθημερινά και ετησίως, και συνολικά το
μέγεθος των δυνάμεων δεν είναι γνωστό! Σε παγκόσμιο επίπεδο (για τις συνθήκες εναέριας κυκλοφορίας του 1992) οι τιμές
κυμαίνονται από 3,5 mW / m² έως 17 mW / m². Άλλες μελέτες έχουν καθορίσει ότι οι νυχτερινές πτήσεις
είναι ως επί το πλείστον υπεύθυνες για το φαινόμενο της αύξησης της θερμοκρασίας, ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το 25% της
καθημερινής εναέριας κυκλοφορίας, συμβάλλουν το 60% στο 80% των ραδιοσυχνοτήτων. Παρομοίως, οι χειμερινές
πτήσεις αντιπροσωπεύουν μόνο το 22% της ετήσιας εναέριας κυκλοφορίας, αλλά συμβάλλουν
στο ήμισυ του ετήσιου μέσου όρου της ακτινοβολίας.
Μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι η τεχνητή θολερότητα που προκαλείται από τα "ξεσπάσματα" των κονδυλωμάτων μειώνει
τη διαφορά μεταξύ της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.
Στις ημέρες με επιμονα contrails η διαφορά θερμοκρασίας ημέρας / νύχτας μειώθηκε κατά περίπου 6 ° F στη Νότια Αμερική
και στους 5 ° F στα Midwest.
11 Σεπτεμβρίου 2001, Μελέτη Κλιματικών Επιπτώσεων
Η καθήλωση των αεροσκαφών για τρεις ημέρες στα αεροδρόμια στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά τις 11 Σεπτεμβρίου 2001,
παρείχε μια σπάνια ευκαιρία στους επιστήμονες να μελετήσουν τις επιπτώσεις των contrails στo κλίμα.
Οι μετρήσεις έδειξαν ότι χωρίς τα contrails, η τοπική ημερήσια θερμοκρασία (διαφορά ημερήσιας
και νυκτερινής θερμοκρασίας) ήταν περίπου 1 ° C (1,8 ° F) υψηλότερη από ό, τι αμέσως πριν, ] ωστόσο,
επισημάνθηκε ότι αυτό ίσως να οφείλεται στον ασυνήθιστα καθαρό καιρό κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου.
Τα contrails ,πιστέυεται επίσης, ότι προκαλούν κάποιες αλλαγές στην "θερμοκρασία της επιφάνειας
σε περιφερειακή κλίμακα" . Ο ερευνητής David J. Travis, επιστήμονας ατμοσφαιρικής στο Πανεπιστήμιο του
Wisconsin-Whitewater, έγραψε στο επιστημονικό περιοδικό Nature ότι η επίδραση της αλλαγής του σχηματισμού αεροπόρων
αεροσκάφους κατά τη διάρκεια των τριών ημερών μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου παρατηρήθηκε στην
αλλαγή θερμοκρασίας επιφανείας, σε περισσότερους από 4.000 σταθμούς αναφοράς
στις ηπειρωτικές Ηνωμένες Πολιτείες. [
Η έρευνά του τεκμηριώνει μια "ανώμαλη αύξηση στη μέση ημερήσια αλλαγή
θερμοκρασίας" . Το ημερήσιο εύρος θερμοκρασίας (DTR) είναι η διαφορά των υψηλών και χαμηλών ημερών σε κάθε
σταθμό αναφοράς καιρού. Ο Travis παρατήρησε μια απόκλιση 1,8 ° C (3,24 ° F) από τις δύο παρακείμενες
τριήμερες περιόδους έως τις 11-14 Σεπτεμβρίου . Η αύξηση αυτή ήταν η μεγαλύτερη που καταγράφηκε σε 30 χρόνια,
περισσότερο από "2 τυπικές αποκλίσεις μακριά από το μέσο DTR" .
Η 8η Πολεμική Αεροπορία B-17 της USAAF και τα κονδύλια τους
Τα συμπεράσματα του Σεπτεμβρίου του 2001 είναι ασυνήθιστα για τον σύγχρονο κόσμο, αλλά παρόμοια αποτελέσματα
εντοπίστηκαν από τα αρχεία του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου όταν οι πτήσεις ελέγχονταν πιο στενά.
Μια έρευνα του 2011 για τα κλιματικά δεδομένα κοντά σε μεγάλες ομάδες αεροπορικών βάσεων διαπίστωσε μια περίπτωση
όπου τα contrails φάνηκαν να προκαλούν στατιστικά σημαντική αλλαγή στο τοπικό κλίμα, με διακύμανση
της θερμοκρασίας γύρω στους 0,8 ° C, υποδηλώνοντας ότι η εξέταση των ιστορικών δεδομένων καιρού θα μπορούσε να βοηθήσει
στην έρευνα.
Travis, D.J.; A. Carleton; R.G. Lauritsen (August 2002). "Contrails reduce daily temperature range". Nature. 418 (6898): 601. Bibcode:2002Natur.418..601T. doi:10.1038/418601a. PMID 12167846
Only partial content available on-line: Reed, Christina (September 2006). "Hot Trails". Scientific American. news scan. 295 (3): 28. Bibcode:2006SciAm.295c..28R. doi:10.1038/scientificamerican0906-28. ISSN 0036-8733. OCLC 1775222. Archived from the original on 19 March 2011. Retrieved 21 September 2009.
Parry, Wynne (7 July 2011). "WWII Bombing Raids Altered English Weather". livescience.com.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου